The National Gallery, London, Großbritannien. Dezember 2020. Die Nationalgalerie wird am 2. Dezember mit einer Ausstellung von Rosalind Nashashibi (im Bild), 2020 National Gallery Artist in Residence, mit einer neuen Ausstellung - Rosalind Nashashibi: Ein Überfluss von Leidenschaft und Sentiment, präsentiert vier neue Gemälde, die von den spanischen Gemälden der Galerie aus dem 17. Jahrhundert in Raum 30 durchsetzt sind. Bild: Rosalind Nashashibi, ein Überfluss von Leidenschaft und Sentiment, 2020. Quelle: Malcolm Park/Alamy Live News.
5569 x 3516 px | 47,2 x 29,8 cm | 18,6 x 11,7 inches | 300dpi
Aufnahmedatum:
2. Dezember 2020
Weitere Informationen:
Dieses Bild kann kleinere Mängel aufweisen, da es sich um ein historisches Bild oder ein Reportagebild handel
National Gallery press release: A new display by Rosalind Nashashibi, the first Artist in Residence of the National Gallery, was announced today. It will be on view from 3 December 2020 to 21 February 2021. With subjects ranging from Shakespeare to Ingrid Bergman, 2020 National Gallery Artist in Residence: Rosalind Nashashibi: An Overflow of Passion and Sentiment presents four new paintings of varying sizes interspersed among the Gallery’s 17th century Spanish paintings in Room 30. Nashashibi’s artistic intervention responds to the passion and emotional drama in works by Velázquez, Ribera, Murillo and Zurbarán that hang nearby. The display is part of a body of work that Nashashibi, a filmmaker and painter, has produced during her residency, engaging with the Gallery’s collection, research and teams throughout. Nashashibi is interested in how the 17th century paintings use figures and motifs to communicate their stories; her own works weave together elements from a range of diverse sources – film, literature, art history and personal biography. The new paintings she has made for the display depict Shakespeare’s character Malvolio from Twelfth Night, a sculpture of a dancer by Auguste Rodin and a film still of the actress Ingrid Bergman. Nashashibi has taken inspiration from Diego Velazquez’s painting Philip IV hunting Wild Boar (La Tela Real) and his portraits of King Philip IV that hang in the same room. Nashashibi’s paintings depict parts of the human figure, animals and objects set within non-specific locations. These fragments then act as outlines or framing devices for other subjects to explore how motifs take on new, ambiguous meanings when placed in different contexts. The four paintings are mounted within traditional frames made specially for the display, a collaboration between the artist and the Gallery’s Framing Department.
Ausschließlich für die redaktionelle Nutzung verfügbar. Wenden Sie sich bitte an uns bei kommerzieller
Eine kommerzielle Nutzung umfasst Werbung, Marketing, Verkaufsförderung, Verpackung, Advertorials und Konsumgüter oder Merchandising Produkte.
oder privater Nutzung
Private Ausdrucke, Karten und Geschenke oder Referenz für Künstler. Nur für nicht kommerzielle Nutzung, nicht für den Wiederverkauf bestimmt.